Altijd een goed verhaal

Stories matter
Melk is melk zou je denken. Toch staat het schap in de supermarkt vol met verschillende melkpakken. Je kunt kiezen uit volle, halfvolle, magere koeienmelk of wat dacht je van kokosmelk, sojamelk of amandelmelk. We denken dat we bij het kopen van een pak melk een bewuste wel doordachte keuze maken, maar niets is minder waar. We kopen een pak melk vanwege het verhaal dat wordt verteld.

Verhalen zijn belangrijk. Het verhaal rond een product of dienst bepaalt of we het kopen of niet. We hebben het misschien niet nodig, maar we kopen het omdat het ons een goed gevoel geeft. We kopen daarom niet een ‘gewoon’ kopje koffie, maar een ‘Chocolate Crunch Frappuchino’ van de Starbucks zodat we ons jong en hip voelen.

Een goed verhaal
We moeten dus verhalen vertellen die mensen willen geloven. De meeste mensen en bedrijven hebben wel een verhaal, maar hoe krijg je dat verhaal goed op papier. In een tijd waarin mensen heel veel keuzes op een dag moeten maken, maar weinig tijd hebben is het van cruciaal belang om dat verhaal goed onder het voetlicht te brengen. Tekstbureau Taalbaas kan elk goed verhaal laten schitteren.

Wat voor teksten schrijf ik?

Taalbaas Geschreven door: